Bastard.

Ja, det är jag. Eller, det är förmodligen så en del uppfattar mig. Även om det inte är min tanke eller mening blir jag lätt dömd till att vara provokativ, ärlig och framåt.
Det här är dock saker jag själv är stolt över, men egenskaper som många andra uppfattar som stötande eller jobbigt. Nåja, att säga att många tycker det är nog att ta i, men det finns nog en del.
I min värld vill jag att folk ska stå för sina åsikter, ha grunder och argument för varför dom tycker som dom gör och kunna förmedla dom till andra personer. Men vi är uppfostrade till att inte tänka, agera och göra som vi vill.
Det är förmodligen vissa ser mig för en bastard.
Däremot funderar jag mycket. Jag bestämmer mig inte bara för att tycka en sak, för att någon har sagt åt mig att tycka så. För det oftast så det fungerar.
Jag försöker hela tiden hitta den bästa vägen att lösa mina problem, och se till att alla parter inblandade förtjänar det dom får när resultatet av mitt agerande slår ut.
Jag ser mig inte som en fullständig människa, men jag anser att mina värderingar och min inställning till omvärlden hör till det bättre. Även om jag fortfarande har extremt mycket att lära.

I allt det här möter jag ständigt folk som inte kan förstå sina brister. I vissa fall så självgoda att osäkerheten bländar mig.
I butiken där jag jobbar har vi såklart butiksmusik. Jag hörde en låt som började med strofen "Nobodys perfect".
Frågan ställdes efter visst tänk till mig själv om det är så man ska leva? I tron om att man inte är perfekt?
Att det är uppenbart att unga, speciellt tjejer, inte duger till och förmodligen aldrig kan bli perfekta har jag redan konstaterat. Men är det verkligen så man bör tänka? Visst, alla har sina brister, men krävs inte dom för att man ska se det positiva i en människa? Så, att ha brister är väl snarare att vara perfekt.

Därför säger jag, mina påhopp, åsiktsyttringar, fördommar och mitt förakt mot vissa människor, stilar, inställningar, åsikter, människors moral, självsäkerhet, osäkerhet osv. är kanske något som gör er förnärmade, sårade eller arga. Men om det gör ont, så stå hellre upp för din sak, få mig att ändra åsikt. Även jag har mina brister, och kan kanske ändra dom till det bättre, men ni kommer aldrig att få mig felfri, för jag är perfekt.

Kommentarer
Postat av: Tim

fan bland de bästa ja läst!!

2008-12-31 @ 01:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0