Gatustrid.

Det är upplopp i Rosengård. Gatustrider rättare sagt. Jag har läst lite grand om det, men inte funnit det speciellt intressant. Som vanligt är det människor som känner sig lurade eller utnyttjade av svenska staten och tar ut det på poliser. Däribland hamnar det såklart då och då oskylldiga i korselden. Riktigt hur illa det är nere i Rosengård vet jag faktiskt inte. Men att det är skillnad på upplopp och upplopp råder ingen tvekan, speciellt inte efter att jag har kollat hur det stod till nere i Athen för ett par veckor sedan.

Rosengård:




Athen:




Konstigt vad vi i det trygga Sverige klassar som upplopp. Ett gäng ungdomar som springer så fort polisen kommer och som ängnar mer tid åt att bränna däck än att ställa till kaos. Löjligt om ni frågar mig. Ska det göras något ska det fanimej göras ordentligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0