Koffeinkick.

Något säger mig att jag är en idiot. Ja, inte en fullständig sådan, men sånär.
Jag är nämligen inne på dagens 4:e kaffe. Nog för att jag är en kontenuelig kaffedrickare, men att tvinga i sig 4 stycken inom loppet av 5 timmar är för mig lite extremt. Speciellt när 3 av dom var från den sunkiga kaffemaskinen i lunchrummet. Det som utvinns därifrån kan knappast kallas kaffe. Men av ren rutin dricker jag det ändå.
Det är dock inte i närheten av hur mycket kaffe jag drack under sommarens arbete på Barnens-ö. Helt plötsligt förstod jag varför mina lärare i grundskolan luktade bajs i munnen. Kaffepauser var liksom den enda godtagbara ursäkten för att komma undan ungarna ett tag.
Och även när man var tvungen att vara med ungarna satt man likt fan med en kaffekopp med halvjummet kaffe. Inte för att man var tvungen, utan för att det kändes konstigt att sitta utan.
Som tack led man av ständig rännskita. Ni vet, kaffe har ju inte den bästa effekten på matsmältningen.
Samma effekt har dagens konsumtion givit. Ändå sitter jag och surplar i mig kaffe nr. 5.

Jag är en idiot.

Kommentarer
Postat av: Sara

haha Jag gör likadant =P fast automatkaffet på jobbet är faktiskt gott, märkligt nog..

men de e Tur att man inte dricker kaffe hemma så ofta....

2008-12-02 @ 21:56:26
URL: http://sholmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0