Subkultur.

Fascinationen slår mig varje gång ämnet kommer upp. Jag älskar subkulturer helt enkelt. Ett sätt att gå mot strömmen. Eller ja.. eftersom det är en kultur betyder det ju att fler människor gör det. Men av majoriteten är man en fisk simmandes motströms. Och det fascinerar mig. Att vissa personer helt enkelt inte passar in i vardagen, utan väljer att leva utanför systemet, mer eller mindre. Att ha en hobby eller ett intresse som har förkastats helt av samhället och vanliga svenssons. Om orken tillåter kommer jag kanske snacka mer om sånt allt efter som. Men just nu låter jag en filmsnutt sköta snacket.

Allt handlar om att synas. Oavsett om det är genom hat, förakt, eller beundran är det vad dom flesta människor eftersträvar. På olika plan och i olika omfång av människor. Det är en gemensam nämnare dom flesta bär. Och det beundrar jag. Det är knappast något folk kan fly från. Man kan förneka det, men i slutändan trivs dom flesta med att höra sitt namn uttalas av främmande munnar. Det ger tillfredsställelse och får en att må bra, oavsett vad du har gjort.
Resterande delar av den här serien jag publicerar nu slänger jag upp i lagom takt, annars kan ni ju alltid själva leta upp dom, om det finns intresse.
Enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0