Grisar.

En välförtjänt och intressant, om till och med rolig förteelse i mitt liv är kryssningar. Finlandskryssningar snackar jag om. Något annat har jag inte råd med och har inte besparat mig till att ha råd med (än) heller för den delen.
Nu får jag det här att låta konstigt kanske, så jag ska se till att vara på rätt köl redan från början. många kryssningar har jag inte varit på, även om det har blivigt minst en handfull, som jag räknar till dom sedvanliga röjarkryssningarna. Dom jag åkte på med familj när jag var mindre kommer jag knappt ihåg.
Nu var det ungefär ett halvår sedan jag var på min senaste, och ska jag vara ärlig så känns det som att det var den sista inom en lång tid framöver. Även den var röj, som sig bör. Men det var en sak jag la märket till när vi stod på färjeterminalen.
Det är bara white-trash som åker på dom här båtarna. Jag vet inte om det alltid har varit så, eller om dom klev på båten i samma veva som jag kände att det fick vara nog.
Det finns ju även en möjlighet att även jag har varit white-trash en gång i tiden och inte lagt märke till detta fenomen.
Möjligheten att jag har varit extremt full finns också nära till hands, men som alla hela tiden envisas med att säga, man ska inte skylla på fyllan, av någon konstig anledning.

Hur som helst pratade jag med några tjejer på mitt jobb idag, som precis varit på kryssning. I samma veva som programet "färjan" engagerar det svenska folket blir ämnet bara roligare.
Mina arbetskollegor var överens om att inte åka med båten Cinderella, just den båten som är med i tv-programmet.
Jag ifrågasatte såklart varför, eftersom alla jävla kryssningar innebär detsamma; supa, slåss, knulla och bränna en massa pengar på ingenting.
Svaret var att det bara är Turkar som åker på den båten. Det ställde mig ganska.. off-guard..(?)
Kunde det verkligen vara så att enbart Turkar åker på en och samma båt? Jag visste såklart bättre än så. Benämningen "Turkar" innefattar dom flesta av utländsk påbrå, så länge dom ser ut att komma från turkiet, eller något av arabländerna. Ett lätt sätt för många att katigorisera, som tydligen är väldigt viktigt, olika människor.
I samma veva tänkte jag på hur många svenskar som skulle uppskatta att dom blev kallade Danskar,  eller rentav Tyskar, bara av den simpla anledning att personerna som talar om "oss" finner det föga intressant vilket land vi egentligen kommer ifrån, eller kanske av den enkla anledning att dom tycker att alla ser ut, och låter likadant?
Hur som haver lät jag tankarna, och disskutionen om kryssningar spinna vidare.
Jag frågade varför det var så hemskt att åka med "Turkar". Något egentligt svar fick jag väl kanske inte, då många med smårasistiska åsikter ofta inte riktigt vet varför dom tycker som dom gör, dom gör det bara.
Jag tänkte direkt att "Turkar" förmodligen gör det som precis alla andra gör på dom där båtarna. Dvs. super, slåss och knullar. Hur mycket faktumet att dom är från utlandet, eller iaf i någon tidigare i deras släkt är från utlandet, egentligen har med saken att göra fick jag faktiskt inget svar på. Och det stannade där. Tråkigt nog.

Kommentarer
Postat av: Tyvärr

Elliott tyvärr. Invandrare från långt sydliga länder beter sig inte som vi "svenskar" gör. Dem beter sig illa(de gör vi svenskar ibland också men långt ifrån i samma utsträckning, trots att vi är fler än dom). turkar(svartskallar) är väldigt sällan trevliga och är alltid hetsiga på fyllan och söker bara bråk. Och ja kan tänka mig att svenska tjejer uppfattar dom som äckliga. Thats it. De är svårt att förklara varför man har svårt för invandrare men jag iallfall råkar varje dag för massa smågrejer med invandrare som jag inte gör med svenskar. Därför att invandrare acklimatiserar inte till vårat Svenska samhälle.

De här var bara en brainstorm och ja skulle väl kanske kunna formulera de lite bättre

2008-11-18 @ 22:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0