Konsumtionssamhälle.

Jag jobbar. Idag har jag ett av mina kortare pass, men också ett av mina tråkigare. Stängningspasset. Man får alla rester som dagspersonalen har lämnat kvar efter sig. Det spelar egentligen ingen roll vad man gör av dom, för ingen märker något imorn. Alla kommer hit för en sak. Cash.
Ibland kan det vara kul på jobbet. Högt tempo, mycket att göra, snygga till avdelningarna osv. Men det är aldrig kul att jobba. Tack och lov lägger jag inte ner någon större energi på att ha ångest över det, utan fortsätter med att jobba av precis samma anledning som alla andra. För pengarna, så jag kan köpa mer saker och leva ett lyckligare liv.
Eller? Hur var det nu? Jag kom precis på att jag inte har så mycket prylar. Men lycklig verkar jag vara ändå. Det här med att "konsumera mera" verkar inte riktigt ha fallit mig i smaken. Skönt hoppas jag på.

1,5 timmar kvar...


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra inlägg! jag skulle nog också fastna i något konsumtionsberoende om jag hade pengar haha.

2008-11-09 @ 19:30:06
URL: http://yoghurtlivin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0