Regler.

Jag skulle egentligen inte vilja kalla dom för regler. Men något som folk bör ta hansyn till i min närhet. Saker som annars gör mig irriterad eller trött.

* Ställ inte frågan "Kan vi inte lyssna på någon bra musik?" när jag spelar något jag själv tycker om, speciellt inte på min dator/stereo/ipod/mobil.

* Grisa inte ner hemma hos mig. Bara för att det är stökigt där ibland betyder inte det att du får vara med och stöka. Det är nämligen inte du som får städa upp efter dig.

* Släng aldrig på luren i örat på mig när du pratar med mig i telefon.

* "Låna" inte mina grejer. Min generösitet tidigare i livet har gjort att folk tar saker för givet och att jag i samma veva ofta blir av med dom för gott. Köp eget!

* Ät inte upp min mat.

* Prata inte rasism med mig, iaf inte om du är rasist, det finns inget vettigt du kan säga mig.

* Prata helst inte politik heller.

* Om du mot förmodan skulle disskutera något med mig, så var inte inskränkt, det slutar oftast med att du säger emot dig själv. Lyssna först, tala sen.

* Snylta inte på mig.

* Avbryt mig inte. Jag lyssnar gärna på vad du har att säga, men låt mig prata till punkt, även om du egentligen inte lyssnar på mig.

* Moppsa inte upp dig. Jag är oftast väldigt ödmjuk och ger alla som förtjänar respekt. Jag förväntar att bli bemött på samma sätt.

* Behandla mig som du själv vill be behandlad, jag suger åt mig mer än vad du tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0