Budskap eller konst?

Tyson, killen som tattuerade mig, berättade hur trött han var på miami-ink-människor och deras snyfthistorier. Han förklarade att för 2 år sen var det ingen som kom in på hans salong och berättade om hur dom hade förlorade deras barn i en bilolycka och därför ville ha en ängel på sin skuldra, för barnet gillade ju änglar, så varje gång han såg sin tattuering skulle han bli påmind om sitt barn. Sitt döda barn. Varje gång någon frågade vad tattueringen betydde så skulle han vara tvungen att berätta om det. "Det är mitt barn. Det är dött sen en tid tillbaka. Jag blir påminnd om mitt döda barn varje gång någon mäner tattueringen."

Jag vet inte om det lät speciellt kul, och från att ha haft åsikten att det är vackert att ha en tattueringen som betyder något speciellt, tycker jag nog mer att det är en fri konst. Man gör en målning på sin kropp, som egentligen inte behöver vara annat än snygg. Den behöver inte betyda något. Det kan vara en kul symbol eller en snygg målning, som gör din kropp vackrare.

Med ord tagna från Elin får rubriken till min nya tattuering bli:

Den är sexig på något sätt


Kommentarer
Postat av: Elin

tack babe! :)

det ska jag också göra. hittade en jättesnygg jacka idag. hoppas på att den finns kvar om två veckor :P



mycket passande rubrik d.s. ;)

2008-09-11 @ 16:27:54
URL: http://eatme.blogg.se/
Postat av: vato-negro

ja den är ju sexig på något sätt :)

2008-09-22 @ 22:18:59
URL: http://awaysmokingweedinoslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0