Jon.

Jag svarar snabbt på Jons kommentar till inlägget om Alla Hjärtans Dag. Du har ju delvis rätt. Om man konsumerar alltid kan man lika gärna konsumera på denna dag. Vad jag däremot tycker är löjligt är att vi har en amerikaniserad "högtid" som handlar om att behöva bevisa för sina käresta att man bryr sig om dom genom att köpa saker. Och om det nu är materialism som är beviset för kärlek, skulle det då behöva en helt egen dag? Själv har jag sällan något överskott i plånboken till större överraskningar åt min käresta. Men jag försöker ge henne så mycket kärlek jag kan ändå. Det verkar gå ganska bra. Detta trots att det enda hon fick på Hjärtats Dag var en påse ostbågar och en cola. Men du missade nog syftet med mitt inlägg. Min poäng är att dagen inte fyller någon funktion, annat än pressen att konsumera utvalda artiklar. Och det var väl där du hade rätt. Men det var ju också ganska självklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0