Storebror.

I en välkänd, svensk skitblaska läste jag nyss en artikel om hur en blond (otippat) tjej i Englands Big Brother vill operera brösten.
Det är ju så att när man väl har fått blodad tand för "kändislivet" vill man gärna ta det till nästa nivå. Eller, i alla fall till en annan nivå. Medvetenheten om att igenkänningseffekten aldrig håller i sig speciellt länge för dom som har medverkat i dokusåpor gör att man vill krydda tillvaron med något som uppmärksammar, om än enbart en kort tid framöver, omgivningen. "15 minutes of fame" räcker inte.
Talanglöst kastar man sig in i en kändisvärld där man nog snarare ses och behandlas som en knulldocka och trofé för dom som verkligen är kända för något stort. Om ens det?
När jag tänker på det har väl BB-kändisar och liknande bara slutat i händerna på dörrvakter, andra BB-deltagare eller nobodys, killar som är "ikoner i det svenska utelivet".
Att dessa killar skulle ha något som ingen annan kille har är föga troligt. Ja, utom status som pengabrännare, manlig hora och... ja, det var nog det. Dom dansar nog lika sexigt som resten av oss när dom är fulla.
Men uppmärksamheten är önskvärd hos BB-tjejerna. Även om dom hamnar i skuggan av sin kille så får dom ögon på sig och pengar, i den mån dom orkar suga kuk.

Så, min fråga som följer är: Ska jag vara orolig över att Elin uttryckt att hon följde Big Brother från början till slut, och att hon, om hon hade fått chansen för ett år sen, hade varit med i reality-serien.

Eller:

Ska jag vara glad över att hon helt har släppt dom tankarna, även om det ibland kommer på tal att det faktiskt var en bra serie?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0