Slutskrivet.

I natt vaknade jag av ett underligt ljud.
Egentligen var det inte natt, utan tidig morgon. Alldeles för tidig för att jag ens skulle orka titta på klockan.
Ljudet skar genom mina öron. Ett starkt pipande, om du vill.
Med någon sekunds mellanrum för att sedan upprepa sig, gång på gång.
Det lät overkligt nära. Nästan som om det kom från bredvid min säng.
Vid nästa tanke lät det som att det kom från balkongen. I samband med ljudet hördes ett intensivt tassande på balkongräcket.
Elin vaknade också. Hon påpekade att det lät som att en mus höll på att dö.

Såklart! Alla djur utom vi människor lever på instinkt och vad som är bäst för deras egna överlevnad. Vi är för sentimentala.
Musen hade berättat att han tänkte skriva om just dethär på sin blogg. Men musen är död nu. Så det blir inget mer bloggande för honom.

Kanske tar jag upp det här senare på min egna blogg.
Så länge:
Musen, Rest in Peace!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

dog musen? VA hemskt!!! stackars mus! Ni skulle räddat den!!!

2009-07-15 @ 10:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0