Instängd.

Jag sitter vid datorn. Det är fint väder ute. Men lusten att röra på mig är frånvarande.
Slösurfar. Hittar inget roligt alls.
Fönstret står vidöppet. Fukten gör att jag måste ha syre. Klarar inte av att vara instängd.
En humla hittar sin väg in i mitt vardagsrum. Den surrar högt.
Sätter sig tillslut på bordskanten. Jag beskådar den. Den enda insekten jag finner avslappnande.
Den kryper upp på ett glas som står kvar från helgen.
I glaset finns endast några droppar torkad sangria.
Humlan letar sig ned i glaset. Till det som återstår av drycken.
Som en fluga verkar den gilla sockret. Kanske det fruktiga? Kanske alkoholen?
Trött på en vardag där allt handlar om att samla in pollen?
Ett 7-16 jobb, som alla andra. En vardagsrutin. Något som verkar behöva ett avbrott då och då.
Efter en stund surrar humlan iväg mot fönstret. Men alkoholen har gjort sitt.
Humlan dundrar in i den stängda rutan, istället för den öppna.
Den vinglar fram och tillbaka innan den hittar utgången. Utvägen. Vägen du går för att inte alltid känna dig instängd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0