Blogg.se.

För första gången sen jag startade min egna blogg har jag gått in på startsidan till Blogg.se. Jag inser snabbt att nästan varje "artikel" handlar om shopping eller avund till kändisar. Helst Amerikanska sådana. Helt plötsligt känner jag mig felplacerad. Är människor så här ytliga? Handlar det hela tiden om avund till andra, "mer lyckade" personer? Eller är det helt enkelt sådant bloggandet handlar om? Det kanske är just pga den anledning som min besökarsiffra aldrig överstiger 100 pers?

Vad säger ni? Ska jag börja skriva om hur jag klär mig? Vad jag gjorde i helgen? Vilket stureplansställe jag faktiskt kom in på och vilka kändisar jag träffade där? Intresserar det er att veta vilka skor jag har köpt, eller tänker köpa? Eller kanske bara vill köpa, men inte har råd med? Hur mycket jag fick i lön, och hur mycket av det som ska gå till kläder respektive alkohol?
Varför är det personer som skriver om sådant här som får utrymme på startsidan?
 
Är blogg.se en del av trendsättandet på unga människor? Gör si, tyck så! Det är ungefär den bilden jag får. Rätta mig gärna om jag har fel. Men det äcklar mig, och jag funderar starkt på att leta upp en annan bloggportal att publicera mina icke-intressanta, ärliga och verklighetsknytna inlägg på.
Några tips?

Kommentarer
Postat av: Sara

sorry Elliott, men jag tror de är likandant på alla bloggportaler.... samma skit överallt, eller på listorna iallafall...=/

2008-12-15 @ 19:51:11
URL: http://sholmen.blogg.se/
Postat av: Sara

sorry Elliott, men jag tror de är likandant på alla bloggportaler.... samma skit överallt, eller på listorna iallafall...=/

2008-12-15 @ 19:51:43
URL: http://sholmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0