Idioti.

Ännu en gång sitter jag på jobbet och slöbläddrar i expressen i samband med min rast.
Även denna gång hittar jag en artikel som för mig är helt meningslös och ja.. idiotisk.
Den här handlar om ett äventyrsland i storbritanien som dom har döpt till Lapland.
För er som inte är pålästa och redan vet vad det är, så är det Jultomtens hemort.
Problemet här är att Jultomtens förlovade land var en besvikelse till alla besökare. I alla fall om man ska tro det man läser. Och det gör man ju..
Det slutade illa. Kunder attackerade personal, det har kommit in över 2000 anmälningar till reklamationsnämnden och man har till och med startat en grupp på facebook mot Lapland.
Vad finns det inte grupper på facebook för?
Hur som helst är alla dessa människor besvikna på att Lapland inte alls var vad dom hade räknat med.
Istället för snö var det lera överallt, dyra priser och inga egentliga attraktioner.
Protesterna kom in i kopiösa mängder.
Frågan är, vad ska man egentligen förvänta sig att mötas av när hela idén grundar i en stor, fet lögn?
Tomten finns inte. Lapland finns inte. Det finns inga jävla nissar och inga flygande renar.
Så var förväntade sig kunderna att mötas av?
Stackars barn, hur ska föräldrarna kunna förklara för dom att "ja, nu är det ju så att det här faktiskt bara är på låtsas."
Kanske borde ha funderats över redan innan dessa bestämde sig för att lura sina egna barn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0