Kaos.

Det har skett en del dumma saker efter mitt inlägg Fylleglad 2008-12-13. Det följande som skrivs är enbart för att räta ut en del frågetecken och försöka nollställa det som tidigare har skrivits. Det är också enbart riktat till dom direkt inblandade, resten betyder föga lite för mig, och ni kan även hålla era åsikter för er själva. Jag står för vad jag har sagt, och för vad jag tycker.
Problemet är att det följde en del oanade konsekvenser efter mitt inlägg, vilket inte riktigt var min mening.

Anledningen till att jag skrev som jag gjorde var för att jag fick ett mindre uppskattat telefonsamtal av personen inlägget riktar sig till, natten innan. Det gjorde mig smått upprörd, men ändå på en så pass mild nivå att jag valde att inte ta det så starkt att det skulle få mig att ta det här steget längre. Typ ringa upp denne, eller skälla ut denne på ett värre sätt. Inlägget fick bli mitt svar på tal, punkt.

Tydligen skapade det en del missförstånd och komplikationer. Vad jag skrev till Liza var enbart ett sätt att hämnas. Hämnden gav oanade konsekvenser, och jag vill inte att hon personligen ska få skit från annat håll än från mig. Ni sätter alla själva era bedömningar av henne på egna erfarenheter och ska absoulut inte bedömma henne från vad som skrivs på min blogg.
Jag känner henne personligen, och förmodligen i vissa fall bättre än er som verkar ha gjort fjädern till en höna.
Liza ska inte behöva lida i sitt privatliv, eller arbetsliv pga ett blogginlägg av mig. Och jag hoppas innerligt att ni som läste det inlägget, och kommer i kontakt med Liza är smarta nog att behandla henne på ett värdigt sätt.

Dock anser jag att vissa handlingar som människor begår faktiskt leder till konsekvenser som man i ett senare skede kanske inte var beredd att hantera. Lizas handling, som var att ringa mig, full, och tala nedvärderande om mitt förhållande till Elin, går inte att göra ogjord. Även om Liza har bett om ursäkt, och jag har godtagit den, för att jag vet att hon var full som en örn när samtalet gjordes, så är det fortfarande Lizas handlingar som har lett till den situationen som nu råder.
Det går att skylla på alkoholen, men det var fortfarande Lizas val att dricka, och även att dricka den mängd det nu råkade bli.
Jag ville inte att hon skulle få ta skit för det som skrevs här, och det var absolut inte min mening. Jag borde ha tänkt efter djupare innan jag publicerade namn på min blogg. Men gjort är gjort, och nu får jag ta konsekvenserna för mitt handlande.

Jag hoppas i övrigt att Liza kan tala för sig själv, och jag behöver inga moralkommentarer från utomstående. Jag må ha agerat fel. Jag vet att det gav fel effekt. Och för det ber jag om ursäkt, så som jag gjorde över telefon till dig, Liza.
Men trots det bör du själv se över ditt agerande. Inte för min skull kanske, för jag klarar mig alltid. Men kanske för dig själv?
Någon gång ger det värre efterskalv än vad det gjorde den här gången.

Till sist vill jag tacka Lizas kompis Lisa som rättade mig i hur gammal Bella är. Nu vet jag det. Det var otroligt relevant. Tack.

Om det är några oklarheter får du gärna ringa mig Liza. Jag menade inget ont, och jag hoppas inte att våran vänskap har skadats pga mitt agerande.

Kommentarer
Postat av: Ella

jag förlorade i princip en vän pga min blogg och nu e ja jävligt noga med allt jag skriver.. det är skrämmande hur stor slagkraft några ord på en skärm kan ha..

2008-12-24 @ 04:59:53
URL: http://organizedchaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0