Söndagsmorgon.

Att jobba helg är inte den gemytligaste upplevelsen. Men jag tar mitt ansvar och tjänar pengar på det, som sig bör. Hur som helst har jag den tröttaste dagen den här veckan, och längtan att få gå hem är överhängande stor.
Under tiden som alla andra är på lunchrast, utom jag, så sitter jag och spekulerar i vad som behöver bli gjort.
Det är i princip öde i butiken. Ibland flyter en kund tyst förbi, utan att säga något, enbart för att handla det mest nödvändiga, för att sen slippa gå ut något mer den här dagen.
Det enda som hörs är suset från rulltrappat och den uttjatade butiskmusiken som tyst strömmar genom högtalarna.
Jag har vuxit upp. En aning i alla fall. Jag är inte bakfull. Jag gick och la mig i tid igår.
Självklart rasslar det till i mobilen och ett "Jävla färsking! Vi andra håller minsann fortet!" Dyker upp på skärmen.
Dom här härliga helgerna. Knegarhelgerna.
Jag försöker skriva något vettigt. Men skallen är tom. Det är liksom bara en sådan dag som man vill arbeta av. Ha förbi för länge sen. Inte för att jag är på dåligt humör eller dylikt. Enbart för att det är fel dag.
Det enda jag tänker på är den förhoppningsvis kommande lägenheten och att jag var tvungen att gå ifrån Elin, där hon fortfarande låg och sov i min trånga, men varma säng. Hon vände ansiktet mot mig när jag böjde mig ner för att pussa henne hej då. Det är knappt att hon får upp ögonlocken. Jag kysste henne på munnen och sa att jag älskar henne.
Hon ligger där fortfarande. Fyra timmar senare.
Jag vill hem. Men tröttheten kommer bli starkare. Gå hem på lunchen? Shiet, jag kommer somna över matbordet. Men att stanna kvar här och tvinga i sig en fryst findusrätt? Knappast! Det får bli till att gå hem. Bära eller brista.
Jag känner mig tom.
Måste ha något att fylla upp mig med.
Bli full? Nej tack, det kommer så småning om.
Jag är trött på att bara knega, gå hem, äta, spela tv-spel, knulla, sova... Jag måste göra något, och det är fort! Vi får se vad en söndagseftermiddag har att ge.
Keep in touch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0