Alternativitet.

Det bästa med livet är att man alltid har ett val. Min vän skrev:

"Sluta vara så jävla alternativ. Hur många är det egentligen som firar julen av religiösa skäl fortfarande? Skippa julklapparna och julkrubban om det är anledningen. Tycker sjukt synd om dina barn om dom inte får uppleva en riktig jul. Jul och julmat är tamejfan bland det bästa som finns."

Vad var det du inte förstod med det jag skrev? Läs det en gång till och klura lite på det. Jul är härligt, som jag skrev. Men allt baseras på en lögn. Och det är där det brister för mig. Om du kallar det att vara alternativ så är det väl ditt sätt att se på mig. Det du menar är att jag självklart ska vara en klon och göra det som jag alltid har gjort? För att alla andra gör det? Utan att reflektera över varför man gör det?

Visste ni förrästen att tomten är röd för att Coca Cola färgade honom så i en reklamkampanj back in the days. Julmys är vad det är.


Kommentarer
Postat av: Sara

I knew ! Tomten är egentligen grå, och inte heller alltid så snäll, som vi vill få honom till...

2008-11-25 @ 14:57:39
URL: http://sholmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0