Jag mår bra.

Låt mig leva på avbetalningar köpa min nya kyl o frys. Bränna mina liter milen tills alla får syrebrist. De e d jag jobbar för allt annat vore orättvist. Att våga hoppas på att vi undviker jordens kris. Jag tror väl inte det jag tror väl inte det, nä. Så det e väl lika bra att jag fortsätter leva så här? Jag menar vem e jag o stå emot ett marknadsmonster. Det e väl makthavarnas jobb, jag gör allt för konsten. Köper knark på Konsum, ryck rycker på axlarna. Jag e en bov men typ mycket kompaktare. Jag skiter ut det frakta det nån annanstans o dumpa allt. Det klart det funkar Calle Bildt sköter pumparna. Så jag kan slumra undan här i mitt underland. Slänga in sexan i SUVen och dundra fram. Inte ska väl jag behöva sänka min standard. Jag behöver bara upprepa det enklaste mantrat.

E du lessen min vän? Känner dig deprimerad? Gunga med till beaten så vänder vi på det hela! Trött på stramt prat, klart det blir trist. När man glider genom livet som en charterturist. Helt utan egen vilja aldrig tagit nån risk. Knaprar dagligen en hel jävla karta med pills. Det e dags o rycka upp dej dags att starta ditt shit. Glöm alla dom idioterna som hatar din vibb. Ta en vecka i Grekland som Hasse Backe Flyt i vattnet som skummet på en kaffe latte, shit. Alla lider vi av samma syndrom, Som om hela hemisfären har fått samma psykos Situation börjar kännas som att brännas på bål. Klockan tickar fem men det känns som ett år. E inte den som e den som ska bo i en cell. Jag borstar bara bort det för jag tror på det själv.

 Själv lever jag inte upp till ett enda Ideal eller några val att förändra. Talar med vänner nästan varenda dag om vår känsla som svagare mänska. Sagt det förut men jag säjer igen och igen ja. Det känns som nåt hemskt kommer hända. Det deppiga faktumet att allt e på väg o helvete. O det e klart att jag vill dämpa mitt samvete. De klart jag kastar saken när jag redan använt det. Det klart jag slänger upp händerna för ansiktet. Med fjärren i vänster, ölen i högran. En ficka med pengar och glöden i ögat.

Jag mår bra bra bra. Jag e frisk, jag e botad, det går fint, det gör det jo tack. Jag mår bra bra bra. Sticker huvudet i sanden med min fjärrkontroll i handen.

Kommentarer
Postat av: Tony Cascarino

Bra skrivet! Folk tänker inte efter ett dugg, dom bara kör ner huvudet i sanden.

2008-09-10 @ 11:11:15
URL: http://tonycascarino.livejournal.com/
Postat av: Ace Of Spades

Blev tipsad om din blogg via Cascarino. Flott skrivet killen!

2008-09-12 @ 18:01:00
URL: http://www.metrobloggen.se/aceofspades
Postat av: Mrwimb

Ah va händer timbuktu!

2008-09-14 @ 11:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0