Konstpaus.

Nu var det ett tag sen jag la ett inlägg här. Fritiden har liksom haft annat att erbjuda. Nu har jag dock en halvtimme kvar innan jag börjar jobba. Medan morgonkaffet sipprar ner för min strupe drog jag på en låt jag lyssnade mycket på i somras.

I låten Kinoton med gruppen Pluxus är miljön och kameraarbetet helt underbart! En tjej, som verkar vara någon typ av dansare, ser ut att improvisera i takt med musiken hon har i hörlurarna tidigt en morgon under det otroligt dynamiska utrymmet under tunnelbanebron i Bredäng.

Enligt mig själv väcker låten, i sammarbetet med videon någon mysig och harmonisk kännsla. Den väcker minnen från sommaren 2006, som förmodligen var den bästa sommaren i mitt liv. Jag saknar er, Jesper, Kenny, Anton, Mjukis, Vince, Joel, Tessan, Grapne! Och resten jag inte fick med.

Sommaren 2006




Pluxus - Kinoton


Kommentarer
Postat av: ÄNTN

Sjukt, sjuuukt bra sommar.

Fan det är september och jag längtar redan till nästa sommar bara för att den här sög så jävla hårt.



2008-09-25 @ 03:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0