Talibanfeminist.

Finns det något som heter så? Ordet används i alla fall i dagens kolumn i Metro, där Cissi Wallin talar om hur hemskt det är att bli sexuellt utnyttjad, att killar generellt tar tjejer i skrevet och att alla män är potentiella våldtäktsmän. Artikeln läser ni här:

http://www.metro.se/se/article/2009/01/23/15/0104-45/index.xml


Och mina åsikter om hennes ställningstagande och yttranden hittar ni här:

Att män har en aphjärna som tar över efter ett ex antal glas vin/öl/sprit skiljer sig inte från hur kvinnor blir när dom dricker. Det sexuella tar lätt över, och endorfinerna sprudlar i våra små hjärnor. Nu blir väl svaret säkert ett "skyll inte på alkoholen!" För det är ju trots allt inte alkoholens fel, det är vårat eget fel om vi blir kåta och brunstiga. Alkholen ger oss bara en liten knuff över kanten.
Självklart ska allt taffsande som sker, oavsett om det sker i onyktert tillstånd eller ej, vara ömsesidigt. Annars är det såklart ett övergrepp. Problematiken i Cissis kolumn, och förmodligen i hela hennes tankesätt, är att hon drar upp hela problemet svart på vitt; Män taffsar på tjejer fast dom inte får. Punkt.
För det första, är man ute på krogen, speciellt i ett onyktert tillstånd, så blir alla av motsvarande kön en bit kallskuret. Jag tror det är ytterst få som är ute på krogen för att träffa sin själsfrände. Att Cissi tycker att det är hemskt att det är så ändrar ingenting. Man kan hålla sig borta där ifrån om trycket blir för hårt.
Och då kommer följande fråga; Ska hon inte få festa "ifred" för att folk blir omdömeslösa, respektlösa och kåta när dom dricker, dansar och festar?
Självklart ska hon få det! Men att vara medveten om hur det går till ute på krogen, och hur fulla människor beter sig, oavsett kön, kan vara en fördel. Det blir liksom en mindre chockartad reaktion då, när killen bredvid fäster blicken i hennes fylliga(?) byst och fullkomligt klär av henne med blicken.

För det andra: Cissi. Tyvärr är det så att vi redan från barnsben lär oss att tjejer ska ta hand om oss killar. Helst iklädda rosa kläder när dom gör det. Att försöka ändra andra människors åsikter genom att i princip kalla alla killar för "taffsare" är svårt.
I övrigt undrar jag hur du har tänkt dig att det ska gå till på krogen, enligt dina mått. Ska man fråga om lov innan man lägger handen på tutten på tjejen man har limmat på, och hånglat med hela natten? I teorin skulle det vara ett sexuellt övergrepp om inte tjejen bokstavligt talat har tagit handen och lagt den på bröstet. Skulle tjejen därefter få för sig att skrika till och tillkalla vakt skulle förmodligen killen åka dit för sexuella trakaserier.
Att tjejer allt som oftast vräker ut tuttarna ur sina för små linnen och viftar med fittan under sina för korta kjolar verkar du därimot skita i. För tjejer vill ju inte knulla. Dom vill bara vara fina och sexiga för sig själva.

För det tredje händer det till och från att tjejer och kvinnor nyper mig i rumpan, lägger sexistiska kommentarer och pratar gott om min kuk. Aldrig har jag kännt obehag efter en sådan händelse. Å andra sidan, tjejer är ju snälla och söta, så man är väl helt enkelt ovan. Vem vet hur det skulle vara om alla tjejer gick omkring på gatan och tog mig på kuken? Så som alla män gör på dig när du är på krogen.

Som sist vill jag bara påpeka att du är en jävla fegis som inte anmäler killen som utnyttjade dig. Han är ett kräk och förtjänar ett straff. Att du blundar och tänker på annat kommer inte att göra att han "får sitt tillslut". Ha lite stolthet för i helvete! Det är på grund av oanmälda våldtäkter som väldtäkterna fortsätter. Tänk på fler än dig själv.

Nu har jag sagt mitt. Om du läser det här får du gärna ge svar på tal.

Kommentarer
Postat av: //M

pwnage

2009-01-26 @ 16:34:14
Postat av: Cissi Wallin

Ojasn hoppsan, här vare liv i luckan. Skall försöka ge dig ett koncist svar. Låt oss ta det i punktform: 1) Att tolka min kolumn som att jag anser alla män sviniga och tafsiga är enbart dumt. 2) Är fullt medveten om att det finns väldigt mkt kvinnor som också kladdar och beter sig jävligt sexistsikt på krogen, har skrivit en del om det också som du uppenbarligen missat. MEN eftersom jag är heterobrud är mitt perspektiv, dvs män tar på min "fylliga byst", det jag självfallet kan skildra allra bäst. 3) Din attityd a la "Tål man inte krogklimatet kanske man skall låta bli att gå ut" gör mig lite ovillig att... Överhuvudtaget föra diskussion med dig. För alla gays får ju tåla att kanske, eventuellt bli utsattae för hatbrott när de rör sig på... Råsunda? Annars får de fan stanna hemma och kolla på tv istället. 4) Du vet ingenting om vad som hänt med mitt våldtäksfall, inte ett skit så du borde enbart hålla käft med dina uppläxningar där. Det är enkelt att kalla någon f e g i s, men uppenbarligen betydligt svårare att tänka några varv till kring de faktiska problemen med rättsväsendets behandling av just sexbrott. Tänk om och tänk rätt.



2009-02-04 @ 00:02:30
URL: http://metrobloggen.se/cissiwallin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0