Arbetshelg.

Så, äntligen sista dagen innan helgen.
Det gynnar mig dock inte. Inte på annat sätt än att jag får OB när jag jobbar helg.
Men pengar är inte alltid det viktigaste. Dock bra att ha.

Citty sa till mig att man inte hade uppskattat ledigheten om man inte jobbade.
Jag höll med henne när hon sa det, men har i efterhand ångrat mig.
I grund och botten jobbar man för pengarna, även om man jobbar med något man tycker om.
Är jobbet man sysslar med sin hobby så har man självklart lyckats få det ultimata jobbet.
Men det handlar ändå bara om pengarna, tillslut.
Hade jag haft mycket pengar och inte behövt jobba, hade all min tid gått åt till min hobby.
Ledigheten hade ändå varit uppskattad.

Kommentarer
Postat av: josephine

vad jobbar du med?

2009-07-09 @ 16:19:05
URL: http://covet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0