Hyckleri.

Konstfackstudenten som spelade galen är åtalad på 4 punkter. Löjligt simpla (ja, relativt då) saker såsom våldsamt motstånd, falskt alarm, ofredande och oredligt förförande. Det sista låter som något påhittat men är säkert något som finns i lagboken det med. Nu när "konstinställningen" har fått uppmärksamhet är det väl lika bra att sätta dit henne på allt man kan.

Själv har jag ett antal vänner som då och då åker dit för diverse ting. Som typexempel har jag en vän som hade 7 åtalspunkter, men blev friad på alla. Och då snackar vi misshandel, ringa narkotikabrott, våld mot tjänsteman osv. Om han var skyldig eller ej lämnar jag utanför den här debatten, enligt domstol är han oskyldig.

Vad jag vill komma till är att konstfackstudenten förmodligen kommer få höga straff. Media har uppmärksammat det, och häxjakten på konstfacks elever är ju redan i full gång. Vore det inte en "rättslig skandal" om dessa vandaler och samhällsutnyttjare gick fria? Dom har ju trots allt förstört för resten av samhället. Mönstersamhället. Dom som inte behöver oroa sig för kameraövervakningen, för att dom inte gör annat än att sova, jobba och bajsa. Det där med "jag betalar faktiskt skatt" kommer alltid så väl till hands.

Kommentarer
Postat av: Felko

Hur är det med de som förstör övervakningskameror men lägger ut hela sitt liv på nätet...? Tom hur de gör sin smoothie!! Akta säger jag bara..

2009-03-20 @ 00:55:48
URL: http://felkos.blogg.se/
Postat av: så är det

konstfittan ska ha ett fett straff. vilken jävla idiot hon är. samma sak med han som klottrade. väx upp!

2009-03-20 @ 13:16:18
Postat av: E.

Om jag inte mins fel är oredligt förförande när någon lurar en annan person och pga eller i samband med detta blir den "lurade" skadad.



Jag förstår din poäng och håller delvis med, har själv tänkt skriva om det här ämnet. Jag känner dock att din jämförelse faller lite, mestadels för att jag som läsare kan göra en grov jämförelse som blir fel för att det inte är relaterat men jag känner på mig att känner man till hela historien bakom din väns brott så skulle det kanske vara enklare. Nu blir det fel i mina ögon, jämförelsen ligger inte på samma skala. Här är det eventuellt lättare att se till frågan vad som är konst och hur den bör få utövas. En milstolpe som många politiker duckar för. Medan ditt andra exempel handlar om något helt annat.



Hursom, jag hoppas att hon döms. Det är en sak att demolera icke levande saker, visserligen fel, men här har människor kommit till skada för att inte tala om blivit förnedrade.

2009-03-20 @ 15:02:39
URL: http://petite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0